• Home
  • Ons IKC
    • Kindcentrum 0 - 12 jaar
    • Visie en identiteit
    • Leren vanuit de positieve mindset
    • Kanjerschool
    • Leskracht
    • Kinderopvang
    • Het team
  • Praktische info
    • Schoolgids en Jaarverslag
    • Aanmelden
    • Vakantierooster
    • Verlof
    • Passend Onderwijs
    • Klachtenroute
    • Downloads
  • Ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • KC raad
    • Oudervereniging
  • Actueel
    • Nieuws
  • Contact
  • BMS
    • Over de BMS
    • Passend Onderwijs
    • Privacy

Klachtenroute

Heeft u een klacht?

Als er sprake is van een klacht of kritiek van ouders, dan willen we dat graag horen. We vinden het wenselijk dat we elkaar kunnen en durven aanspreken. Uiteraard op een respectvolle manier. Het algemene uitgangspunt daarbij is dat de klacht of kritiek altijd eerst besproken wordt met degene die het betreft, tenzij de aard van de klacht zich daartegen verzet.Ons IKC hoort bij de Bisschop Möller Stichting, de BMS. De BMS heeft een informele en een formele klachtroute. Het is de bedoeling om klachten zoveel mogelijk via de informele klachtroute (op schoolniveau) op te lossen. Pas als dat niet lukt, of alsde aard van de klacht zich verzet tegen behandeling via de informele klachtroute, kunt u de formele klachtroute gebruiken.

Informele klachtenroute

Als u een klacht heeft over de gang van zaken op onze school, dan kunt u in de eerste plaats terecht bij de groepsleerkracht. Komt u er met de groepsleerkracht niet uit of heeft u een klacht die de directie aangaat, dan kunt u contact opnemen met de directie. Brengt dat ook geen oplossing, dan kunt u zich daarna wenden tot het bestuur van de Bisschop Möller Stichting.U kunt ook de schoolcontactpersoon benaderen. Soms is het plezierig eerst vertrouwelijk met iemand te spreken, zonder meteen een klacht in te dienen. De schoolcontactpersoon treedt op als wegwijzer en procesbegeleider in de klachtroute maar is geen mediator. De schoolcontactpersoon helpt u met het nemen van de juiste (vervolg-)stappen.

De schoolcontactpersoon van onze school is Wimkje van der Vries

  • (leerkracht | wimkje.vandervries@bms-onderwijs.nl).

De vertrouwenspersoon voor de opvang is Nicolette van Baarsen

  • (adjunct Kinderopvang | vanbaarsen@kinderopvangfriesland.nl)

Externe vertrouwenspersoon

Voor klachten over gedragszaken kunt een ouder terecht bij de externe vertrouwenspersoon van de school. De vertrouwenspersoon is onafhankelijk en in dienst van een externe ondersteuningsdienst, het GIMD, een organisatie voorbedrijfsmaatschappelijk werk. De vertrouwenspersoon gaat na of de klacht door bemiddeling kan worden opgelost. De vertrouwenspersoon informeert de klager over instanties of instellingen die de klager behulpzaam kunnen zijn bij het oplossenvan problemen die samenhangen met de klacht.

De vertrouwenspersoon voor ouders/verzorgers is Anna Weert

  • 06-39518561, a.weert@gimd.nl

De klachtenroute is ook terug te vinden op de site van de BMS:

Klachtenregeling BMS

 

Formele klachtenroute

Onze school is als onderdeel van de Bisschop Moller Stichting aangesloten bij de Klachtencommissie voor het Katholiek Onderwijs te Den Haag. Wanneer de informele klachtenroute niet heeft geleid tot het wegnemen van uw klacht, of wanneer deaard van de klacht zich verzet tegen het volgen van de informele klachtenroute, kunt u een schriftelijke klacht indienen bij de klachtencommissie. Het klachtenreglement van de klachtencommissie is te verkrijgen via school en is te downloaden via de website www.gcbo.nl.

Bereikbaarheid klachtencommissie:

Stichting GCBOPostbus 823242508 EH Den Haag

Tel: 070-3861697

e-mail: info@gcbo.nl.

Voor meer informatie kunt u kijken op

www.gcbo.nl

Contact

Directie IKC Roorda
t.a.v. H.R. Miedema
Tjissema 6
9089 BG Wytgaard
058 - 255 1792 | 06-57333551
hinkericht.miedema@bms-onderwijs.nl
BMS, onderwijs met kleur!
  • Privacy statement

    De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) vraagt meer verantwoordelijkheden om persoonsgegevens goed te beschermen.

    Op onze school wordt zorgvuldig omgegaan met de privacy van leerlingen. De school heeft leerlinggegevens nodig om goed onderwijs te kunnen geven en te begeleiden. Ook worden de gegevens opgeslagen voor de goede administratieve organisatie van de school. De meeste leerlinggegevens komen van ouders (zoals bij de inschrijving op school), maar ook leraren en ondersteunend personeel leggen gegevens vast over de leerlingen (bijvoorbeeld cijfers en vorderingen). Soms worden er bijzondere persoonsgegevens geregistreerd als dat nodig is voor de juiste begeleiding van een leerling.

    Hoe wij dit geregeld hebben en wat uw rechten als ouders zijn, staat beschreven in de volgende documenten:

    • Privacyregelement
    • Privacyverklaring
    • Rechten van betrokkenen
    • Beveiligingsincident melden - BMS-Onderwijs (yoursafetynet.com)
    • Gedragscode leerlingen
    • Reglement internet en sociale media op school
    • Responsible Disclosure
    •  Reglement cameratoezicht


    Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de directeur. Verder is er, om toezicht te houden op de naleving van de privacy, voor de hele BMS een functionaris Privacy & Gegevensbescherming aangesteld. Bij hem kunt u te recht met algemene vragen of klachten ten aanzien van de privacy. Daarnaast kunt u hiervoor terecht bij de autoriteitpersoonsgegevens.

    Kijk voor meer informatie over de BMS op de website www.bms-onderwijs.nl.

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools

Modal title